Oct 21, 2009

"Continue Session in IRBID City"

Alhamdulillah, penulis masih lagi diberi masa dan peluang untuk mencoretkan sesuatu di ruangan posting ini..seperti biasa, posting yang diupdate di blog ini adalah sekadar pengalaman yang begitu "senang"..senang??? Bukan pe, senang dipraktikkan..cukuplah sekadar menjadi seorang Jurulatih Rekreasi Luar kerana itu je peluang penulis sebelum turn over to Jordan untuk menyambung sesi pengajian disana..Seperti sedia kala, penulis selalu bermonolog dalaman dengan laptop, "kita boleh jadi apa yang kita nak"..yang penting usaha ke arah itu mestila positif dan berkarisma..

Laa, masih belajar ke??? Mestila, penulis ambil bidang pengajian: Ijazah Sarjana Muda Kepujian Shari'ah Ekonomi danPerbankan Islam Program Berkembar 2+2 Kolej Antarabangsa IKIP dengan Universiti Yarmouk..artikel jurulatih tu sekadar mengimbau kenangan di Malaysia Yang Tercinta dan untuk makluman pembaca sahaja..Saban hari, penulis teringat akan soalan yang dituju tepat oleh "si dia", "taknak post artikel ilmiah ke??"..Insya-Allah, penulis pun memang ada hasrat sedemikian kerana "kita perlu berpijak pada bumi yang nyata"..(faham2 sendiri la ea)..Seperti yang anda semua ketahui, Jordan @ negara Timur Tengah ni memang banyak sangat ilmu & thaqofah yang bleh diambil buat pembaikan pulih pada diri sendiri..

Sekiranya diberi masa, penulis akan berkongsi pengalaman belajar di negara Timur Tengah khususnya di Universiti Yarmouk, Irbid, Jordan..Sekian sahaja coretan kali ini, sehingga bertemu kembali di lampiran baru..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails